Madplan og mængder

20. november 2016

Alder:
6 mdr.

Madplan og mængder

Hej Helen

Lige nu ser mad planen her hjemme således ud:

Morgen ca. kl 9: Grød med lidt frugt som topping også et stykke frugt til at gumle på + vand af lille kop.

Frokost ca kl 12: Grøntsagsmos med kød og agurk i hånden til at gumle på + vand af lille kop.

Eftermiddag ca kl 16: Frugtmos og et stykke frugt at gumle på + vand af lille kop.

Aften ca. kl 18-19: Grøntsagsmos og rugbrødsbjælke til at gumle på + vand af lille kop.

I din bog skriver du "lidt frugtmos" til fx. om eftermiddagen" Hvad er lidt frugtmos? Hvor mange dl frugt mos skal jeg ...

Annonce

... give om eftermiddagen?

Jeg giver ske mad 4 gange dagligt og han får selvfølgelig sin mælk efter hvert måltid inden han skal sove.

Jeg er lidt i tvivl om jeg om morgen kun skal give rent grød og ikke blande med frugt? Hvad vil du mene? Skal jeg give rent grød til morgen og give frugt for sig senere på formiddagen? Eller er det fint jeg om morgen giver grød med lidt frugt på som topping? Eller skal jeg starte med at give ham rent grød og efter grøden give ham lidt frugt?

Men jeg har brug for at vide hvor meget frugtmos jeg skal komme ovenpå grøden?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor